tag:blogger.com,1999:blog-2728052273964301976.post2307005844056437734..comments2014-01-15T09:29:02.659-08:00Comments on Gamedevelopers.nl: Avontuur in gamesSimon Alkemadehttp://www.blogger.com/profile/04034870357747788294noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-2728052273964301976.post-82670074176496410642014-01-15T09:29:02.659-08:002014-01-15T09:29:02.659-08:00Ergens in de afgelopen jaren zijn videokaartmakers...Ergens in de afgelopen jaren zijn videokaartmakers met elkaar het gevecht aangegaan om de meest realistische graphics te creƫren. Deze fabrikanten sponsoorden uitgevers om zo een compleet spel, liefst een vervolg op een blockbuster titel, om te vormen tot een interactieve techdemo waar ze zelf geen moeite voor hoefden te doen.<br /><br />Nu een paar gamegeneraties later zijn de uitgevers helemaal vastgelopen in de gedachte dat als een spel geen fantastische graphics heeft het niet zal verkopen. Er zijn al meerdere voormalig-2D spellen geweest welke voor een vervolg geen uitgever konden krijgen tenzij ze 3D zouden gaan, met als resultaat dat de vaak karakteristieke gameplay van de eerdere delen zou veranderen en dat er veel meer energie gestoken moest worden in de details. Ziedaar het grootste probleem: de leveldesigner is vervangen door een shader-artiest.<br />Een ander probleem is dat de tijd van de vernieuwende spellen inmiddels al zo lang geleden is, dat het opnieuw vernieuwend zijn niet meer als gewoon wordt gezien, maar als gedurfd. Durven is risico's nemen en risico's nemen willen grote bedrijven niet. Hetzelfde zien we bij films... Wat nou, Fast and Furious 9?0011001000110001https://www.blogger.com/profile/00231845119825854095noreply@blogger.com